Unutulmaz içerik üretmek: Evergreen İçerik

Unutulmaz içerik üretmek: Evergreen İçerik
Yayınlama: 02.09.2024
Düzenleme: 02.09.2024 20:03
A+
A-

İletişim dünyasında geride bıraktığınız ayak iziniz içeriktir. Bir nevi Hansel ile Gretel masalındaki ekmek kırıntıları gibi arkanızda bir işaret fişeği bırakır. Bu izleri kalıcı hale getirmekse evergreen yani ölümsüz içerikle mümkündür

Smartphone screen hand with social media icons

Tüketim çağında ölümsüz olmak! Kulağa biraz ütopik, fazla hayalci hatta biraz da pembe gözlüklerle olaya bakmak gibi gelebilir ancak bu çok da imkânsız değil. Çünkü iletişim dünyasında geride bıraktığınız ayak iziniz içeriktir. Bir nevi Hansel ile Gretel masalındaki ekmek kırıntıları gibi arkanızda bir işaret fişeği bırakır. Bu izleri kalıcı hale getirmekse evergreen yani ölümsüz içerikle mümkündür. Bu tür içerikler, uzun bir süre boyunca okuyucular veya izleyiciler için alakalı ve değerli kalan çevrimiçi içeriği ifade eder. Kısa bir ömre sahip olan ve trend olan konuların aksine, her zaman güncel kalan içerik süresiz olarak yararlı ve bilgilendirici olmaya devam eder. “Dökmeyen” yani “her zaman yeşil kalan” terimi, mevsimler boyunca yaprak dökmeyen ağaçlar gibi bu tür içeriklerin kalıcı doğasını temsil ediyor. Her zaman güncel içerik oluşturarak web siteleri ve sosyal medya platformlarının uzun vadede ilgi düzeyinin ve trafiğinin korunabileceğine dikkat çeken İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, evergreen içeriklerin zamanla içerik pazarlama stratejilerinin temel taşı olabileceğini belirtti.

Senior man enjoying social media browsing on tablet

Yaprak dökmeyen içeriğin temelinde zamansızlık var

Evergreen içerik, sık sık değişiklik veya güncellemelere tabi olmayan konuları ele alıyor. Ne zaman erişildiğinden bağımsız olarak doğru ve değerli kalan bilgiler sağlıyor. Bu içeriğin en önemli özelliği, kalıcı öneme sahip konuları masaya yatırması, ortak sorunları çözmesi, sık sorulan soruları yanıtlaması veya temel kavramları derinlemesine açıklaması olarak karşımıza çıkıyor. Her zaman yeşil kalan içerik, uzun bir raf ömrüne sahip olacak şekilde tasarlanıp genellikle zaman içinde insanlar konuyla ilgili bilgi aramaya devam ettikçe tutarlı trafik çekiyor. Hızla alaka düzeyini kaybedebilecek içeriklerin aksine, her zaman yeşil kalan içerik yararlı ve değerli olmaya devam ederek tutarlı bir ziyaretçi akışı sağlıyor. Bu da konunun arama motoru sonuçlarında iyi sıralanma eğiliminde olmasına ve web siteleri için daha yüksek organik arama trafiğine ve gelişmiş arama motoru sıralamalarına destek oluyor.

Fans cheering in a concert

Uzun süreli etkileşim eşittir uzun süreli değer

Her zaman geçerli olan içerik oluşturduğunuzda, hedef kitlenize uzun süreli değer sağlıyorsunuz. İnsanlar bilgiye ihtiyaç duyduklarında içeriğinize geri dönebilir ve web sitenizi güvenilir bir kaynak haline getirebilir. Sürekli olarak yüksek kaliteli, her zaman geçerli olan içerik üretmek sizi veya markanızı kendi alanınızda bir otorite haline getirebilir. Okuyucular ve izleyicilerin uzmanlığınıza güvenmeye başladığı noktada bağlılıkları da artıyor. Evergreen içerik oluşturmak önceden zaman ve çaba yatırımı gerektirir, ancak sürekli güncellemeler veya revizyonlar olmadan değer sunmaya devam edebilir. Bu, zamana duyarlı içerik oluşturmaya ve korumaya kıyasla uzun vadede size zaman kazandırabilir.

Her zaman güncel, her zaman popüler

İnsanların bir süredir ortalıkta olsa bile alakalı kalan içeriği paylaşma olasılığı daha yüksektir. Her zaman yeşil kalan içerik, diğer web sitelerinden sosyal paylaşımları ve geri bağlantıları çekerek sitelerin genel görünürlüğüne ve SEO’ya katkıda bulunabilir. Evergreen içerik, satışlara stratejik olarak entegre edilebilir ve zaman içinde potansiyel müşterileri çekmeye ve dönüştürmeye yardımcı olur. Bu, özellikle hedef kitlenizin ortak sorunlarına veya sorularına değinen içerikler için geçerlidir.

Farklı içerik türlerine ilham veren ölümsüzlük

Dikkat, bu içerik türü farklı içerik türlerini besliyor! Her zaman yeşil kalan içerik, diğer içerik türlerini oluşturmak için bir temel görevi görüyor. Videolar, infografikler, podcast’ler veya e-posta dizileri gibi farklı biçimlere dönüştürerek markanın erişimini ve değerini artırabiliyor. Elbette sürekli olarak yeni konular ve fikirler üretmek gerektiğinden yalnızca zamana duyarlı içeriğe güvenmek içeriğin tükenmesine neden olabiliyor. Evergreen içerik ise içerik oluşturmaya daha sürdürülebilir bir yaklaşım sunuyor. Zaman içinde eskimeyen içerik, yeni ziyaretçileri ve okuyucuları çekmeye devam ederken marka bilinirliği ve farkındalığına da katkıda bulunuyor.

İnomist İletişim Danışmanlığı Hakkında

İletişim alanındaki yenilikler doğrultusunda, kurumların marka değeri ve kurumsal itibarını geliştirmek, rekabet gücünü ve farkındalığını artırmak amacıyla İnovatif Medya ve İletişim Stratejileri planlayan ve uygulayan İnomist İletişim Danışmanlığı, çalıştığı kurumları ve kişileri müşteriden öte “yol arkadaşı” olarak görüyor ve onlarla birlikte takım ruhuyla hareket ediyor. Kurumların iş hedeflerine paralel iletişim hedef ve stratejilerini oluştururken inovatif olduğu kadar gerçekçi, kurumun ve toplumun değerlerine uygun planlı ve hızlı çözümler sunuyor. Bütüncül iletişim anlayışıyla yol alan ajansın temel hizmet alanı içinde; marka iletişimi, medya ilişkileri yönetimi, konu ve gündem yönetimi, pazarlama iletişimi, lider iletişimi, risk yönetimi ve kriz iletişimi, kurumsal sosyalsorumluluk iletişimi, sponsorluk iletişimi, kurum içi iletişim, içerik pazarlama, sosyal medya hesap yönetimi ve dijital pazarlama yer alıyor.

Ajanslar tarafından geçilen tüm yerel ve ulusal haberleri, bu bölümde Netgazete.com.tr editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans kanallarından geldiği şekliyle yer almaktadır. Yerel ve ulusal  haberleri alanında yer alan haberlerin hepsinin hukuki muhatabı haberi geçen ajanslardır.
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.